Steeds meer organisaties schrijven teksten op taalniveau B1. Dit kunnen de meeste mensen goed begrijpen. Maar voor laaggeletterden is dit niveau nog te moeilijk. Wij adviseren om voor deze doelgroep te schrijven op een lager niveau: A2/1F. Om het makkelijk te maken om een tekst in eenvoudige taal te schrijven, is er de factsheet ‘Eenvoudige taal voor laaggeletterden.’ Hier lees je onder meer concrete schrijftips en informatie over tekst omzetten naar niveau A2/1F.
- Kijk voor meer informatie over eenvoudige taal op onze webpagina Eenvoudige Taal.
- Wil je weten of een woord op B1 is? Gebruik website www.ishetb1.nl om te controleren of het woord op B1 niveau is of niet. Is een woord te moeilijk? Dan krijg je een alternatief.
- Zoek eenvoudige woorden op taalniveau A2 en B1 op www.zoekeenvoudigewoorden.nl